Miażdżyca to bardzo niebezpieczna choroba, która może dotykać bardzo wielu różnych obszarów organizmu. Odpowiedniej diety wymaga przede wszystkim miażdżyca kończyn dolnych, miażdżyca tętnic, aorty i mózgu. Najbardziej niebezpieczna jest miażdżyca mózgu, dlatego też warto dowiedzieć się, która dieta będzie w tym przypadku najskuteczniejsza.

Miażdżyca mózgu od a do z

Poprawne odżywianie w miażdżycy mózgu uwzględnia oczywiście ogólne założenia diety miażdżycowej. Szczególny nacisk należy położyć na ograniczenie spożywania soli kuchennej. Unikać należy również tych produktów, które w mniejszym lub większym stopniu zwiększają ciśnienie tętnicze. Niestety połączenie blaszki miażdżycowej z niebezpiecznymi objawami hipertensji znacząco zwiększa ryzyko wylewu. Specjaliści od zdrowego odżywiania zalecają, aby całkowicie zrezygnować ze spożywania sodu. Godna uwagi jest niskosodowa dieta miażdżycowa, która przynosi satysfakcjonujące rezultaty. 

Dobre praktyki

Zamiast dosalać potrawy warto skorzystać z dobrodziejstwa naturalnych przypraw, które mogą pochwalić się działaniami antyoksydacyjnymi. Unikać należy również produktów wysoko przetworzonych, ponieważ bardzo często zawierają one w swoim składzie szkodliwy dla zdrowia glutaminian sodu. Poprawne odżywianie w miażdżycy to nie wszystko. Warto zadbać o redukcję masy ciała i jak najszybciej zaprzestać palenia tytoniu. Dobrym pomysłem jest również wprowadzenie odpowiednich nawyków żywieniowych. Zaleca się spożywanie 4-5 posiłków dziennie w niewielkich porcjach. Dieta miażdżycowa i regularna aktywność fizyczna pozwoli uniknąć poważnych problemów zdrowotnych.